RSS Feed

Povestea premiului PUMA Creative Factory

Posted on

Sa fi  fost inceput de mai 2012 cand am aflat de un concurs lansat de  Puma Romania si Let’s do it Romania. se numea Puma Creative Factory.  Tema era design de obiect, orice obiect, cu dimensiuni maxime prestabilite, avand ca materie prima 150 de sacose reciclabile Puma. Puteau participa oameni creativi care puteau demonstra intr-un Cv legaturile lor cu arta, arhitectuta, designul, creatia in general. Era cu preselectie, asa ca nu te jucai cu participarea. Odata acceptata, candidatura trebuia onorata!

Asa ca inainte sa ma inscriu in cursa, am sezut pe gandurile mele colorate si mi-a venit o idee de obiect pe care-mi doream sa-l cos din sacosele Puma. Se vede de aici ca nu iubesc improvizatia!🙂  Cu ideea in sertar, am scris un CV in care am incercat sa demonstrez cu link-uri si informatii concrete, cam ce treaba am avut eu pana atunci cu designul, creatia si ideile! Vorba aceea , am povestit in link-uri Ideile mele Cusute🙂

Odata cu click-ul pe butonul “send” m-au luat emotiile. Seninatatea mea s-a transformat in semne de intrebare!  De obicei  simt cand am o idee buna si cred in ea! Dar am zis sa testez totusi ideea pe un grup de oameni si le-am prezentat-o. Un cort pentru copii, cu bete de lemn si forma inspirata din structura corturilor amerindiene. Copiii de azi sunt responsabili pentru curatenia de maine! Asa ar suna mesajul ideii mele. Iar reciclarea sau folosirea creativa a materialelor din jurul nostru trebuie sa fi o provocare asumata! Prezentarea obiectelor a avut loc la scurt timp dupa desfasurarea celei de-a treia zi de curatenie nationala, proiect coordonat de Let’s do it Romania. Cunoscuta fiind preocuparea echipei LDIR pentru curatenie si reciclare si viziunea de responsabilitate pe termen lung fata de mediu a PUMA, proiectul a fost iubit de ambele echipe organizatoare🙂.

Specificul ideii era cumva masculin, legat de calcule, arii si echilibru. Am primit cateva rasete, umeri ridicati, indoiala cat cuprinde si  putina sustinere. Descurajarea se poate instala usor in astfel de situatii. Dar stiam ca nu aveam de facut broderii si eram constransa de dimensiuni si materia prima. Iar de data asta alesesem o idee simpla si vroiam s-o pastrez asa!

A! Am uitat sa va spun: cei de la Puma au primit 150 de CV-uri si au ales 30 de participanti la concurs. Idei Cusute era pe lista🙂 A fost prima surpriza placuta, recunosc🙂

La treaba deci. Taiat multe sacose in lung si-n lat pentru izolarea bucatilor rosu uni. Calcat pe fiecare in parte ( vorbim de bucati de 5cm pe 10, de 20 cm pe 15 si asa mai departe. Aproximativ egale, de diferite dimensiuni si foarte sifonate, in functie de indoitura sacoselor. Cusut la masina, indreptat si calcat din nou. Cu grija pentru ca o temperatura prea mare a fierului putea topi materialul sacoselor🙂

Moment groaznic – blocat masina de cusut – pentru prima data iremediabil dupa 4 ani de utilizare.

Imprumutat masina, terminat de cusut si de asamblat bucatile in tehnica patchwork cu o suprafata totala de peste 3 m patrati. 3m patrati de material rosu care trebuia taiat in bucati trapezoidale conform schitei si calculelor mele. Daca taiam gresit, se zicea cu tot proiectul! emotii. mi-a tremurat mana. Era noapte; 2-3, 4 dimineata. Creatia cere sacrificii, mai ales cand ziua esti deghizata in corporatista🙂 !

Foile de cort au fost dublate cu bumbac turcoaz tip batist! Deja stiam ca poate fi o indrazneala, desi in regulament era permisa si utilizarea altor materiale. Singura legatura cu Puma era sigla decupata si cusuta de mana direct pe cort cu ata rosie, sa-mi poarte noroc🙂 Un design curat, o idee functionala, cu utilizate practica (ce-i drept doar daca era realizata la o scara mai mare), cu ceva culoare, cu o poveste agatata la intrarea in cort, ca o intampinare a vizitatorilor expozitiei🙂 Si am lasat usa cortului deschisa printr-un nasture colorat! Poftiti va rog !

Pentru a scurta povestea , in seara premierii am aflat cu bucurie ca sunt castigatoarea locului 3! Cu toate ca 99%  din obiectele prezentate au fost foarte creative si meritau premiu, ata rosie mi-a purtat noroc🙂 . In total al fost 3 premii si 5 mentiuni. Va las mai jos cu cateva poze de la eveniment si cu filmuletul oficial al concursului.

Perechea de pantofi personalizati Puma este in lucru, iar suma castigata va fi probabil investita intr-o noua masina de cusut! O prietena de nadejde si de nopti albe🙂

Filmul oficial al concursului aici

Eu spunand povestea cortului

Povestea cortului

Locul I – o veioza in forma de ganditor iluminat, Locul 2 – o rochie de seara ( se vede in dreapta mea) si eu, locul 3 – cortul

2 responses »

  1. Bravo Dana, o idee excelenta si tare mi-as dori ca tot mai multa lume sa recicleze materialele. Ideea ta am s-o folosesc ca si cadou pentru nepoteii mei. Inca o data FELICITARI !

    Reply
    • spor la treaba si daca ai intrebari, sa-mi scrii🙂 Si, mi-as dori sa vad o poza la final, poate chiar s-o pun pe blog🙂 Iti multumesc mult! Cu doua maine, putina minte si timp poti face multe🙂

      Reply

Leave a Reply

