RSS Feed

Rotunda ca o luna plina! – tutorial

Posted on

Printre obiectele marunte, dar necesare intr-o casa, se numara pernele. Fie ca sunt pentru citit, pentru colorat podeaua sau atipit pe canapea, fie ca sunt cele de pe terasa/ balcon sau cele care ne asteapta pe scaunele din bucatarie!
Sa nu va imaginati ca am casa plina de perne, inca mai e loc :)!
Dar sora mea ar avea nevoie de una anume, rotunda, pentru un scaun impletit din balcon. Si e un moment bun pentru un tutorial simplu si rapid pentru voi!

DSC_1733

Aveti nevoie de dimensiune (diametrul pernei + rezerva de coasere de 1,5 cm), material pentru cele doua fete ale pernei, vatelina pentru umplut sau burete.
+ centimetru, foarfeca, ac, ata pentru masina, ata de bumbac mai groasa, bolduri, masina de cusut

Eu am ales doua materiale diferite pentru fetele pernei si o vatelina de 2,5 cm grosime. Eu am preferat un material din bumbac mai plin pentru a avea tinuta potrivita pentru o perna de scaun. Am ales un material cu valuri din Grecia, peste care am dat acum cativa ani si imi aduce aminte de vacanta. Se asorteaza bine cu o limonada cu menta si cu o carte buna :)!

Durata de lucru: max o ora.

1. Formam fetele pernei impaturind materialul in patru si masurand raza din centru spre exterior in mai multe puncte. Unim cu pixul si taiem.
Suprapunem una din fete peste vatelina, prindem in bolduri si taiem vatelina .

995424_10151697748323361_668599842_n

DSC_1696

2. Suprapunem fetele pernei cu dosul materialului in exterior, prindem in bolduri de-a lungul lungimii cercului.

DSC_1708

DSC_1705

3. Coasem la masina de-a lungul cercului lasand o distanta de aprox. 5-7 cm pentru introdus vatelina. Taiem marginile cu o foarfeca zig-zag sau facem cate o ciupitura in material la fiecare 1-2 cm, cu grija sa nu taiem cusatura🙂.

DSC_1713

DSC_1714

4. Intoarcem pe fata, rulam vatelina, o introducem in interiorul fetei de perna prin spatiul ramas necusut, potrivim si inchidem cu acul prin cusatura ascunsa de mana; hai ca nu e greu deloc🙂

DSC_1716

DSC_1718

DSC_1725

5. Marcam prin bolduri 9 puncte in care vom prinde cele trei straturi cu ata mai groasa din bumbac ( un fel de matlasare aleatorie lejera), coasem in punctele alese cu un pas de 0,5 cm lungime si innodam pe fata pernei. Taiem cele doua capete de ata la 1 cm lungime, astfel incat sa se vada ( pentru rezistenta, va recomand doua-trei noduri suprapuse si sa strangeti bine cand innodati, astfel incat perna sa capete un aspect de adancire in punctul cusut, asa cum se vede in poze)

cats

DSC_1726

DSC_1738

Si totul e gata cat ai zice “perna” !

DSC_1735

6 responses »

  1. TOATA ADMIRATIA MEA…PENTRU MINE ACUL DE CUSUT E UN DUSMAN CU CARE MA LUPT LA MARE NEVOIE…SI TOTUSI CAT E DE FRUMOS CAND AI TALENT..

    Reply
    • Daca ai sti tu cat timp mi-a luat mie sa cos un nasture cu placere! Dar se pare ca ce e mai greu de atat m-a atras mai tare🙂 ! Daca ai veni la un atelier de-al meu ti-ai schimba sigur parerea despre relatia ta cu acul de cusut si potentialul ei! multumesc frumos pentru apreciere!

      Reply
  2. Ce postare frumoasa!A venit la fix…ne-am luat un set din acela de bambus si trebuie perne.Multumim!

    Reply
  3. Dana, asa mult imi place cum cosi! noi lucram la husa pentru saua de bicicleta a pruncului si pernita ta ne-a ajutat mult:) zile line, draga noastra!

    Reply
    • 🙂 iar eu n-am nici o grija ca husa voastra va iesi foarte bine! pentru ca si tie iti place cusutul! chiar foarte mult🙂. Ma incurajati sa fac mai des poze pe etape cand am proiecte potrivite pentru tutoriale!

      Reply

Leave a Reply

